Sunday, July 19, 2009

Harga Murah????

Source: fozan88.blogspot.com

Seperti yang telah aku janjikan sebelum ni aku nak becite pasal harga, ini pon kire sambungan kepada last entry, rumusan daripada TT yang aku hadir mase tu. Tapi sebelum tu maaf la kepada sesiapa yang terasa ok, tak de niat pon nak mengenakan sesapa, just nak membuat kenyataan dan rumusan sendiri.

Kalau cite pasal harga dengan jurugambar ni dari dulu sampai lah sekarang asik same dan lebih kurang sama, kenapa ea???aku sendiri pon tak paham, bagi pelanggan2 di luar sana tak kira lah pelanggan sape pon kan, kena lah paham kos2 yang telah di keluarkan oleh jurugambar. Mungkin tak nampak n tak paham kos2 yang akan di keluarkan oleh jurugambar.

Diantara kos2 yang akan dikeluarkan oleh jurugambar ialah kos barang2 cth album,cd or dvd, gaji jurugambar tersebut, jika jurugamba tersebut ada anak bini so sape yang akan sara hidup mereka??tu ok lagi, kos beli camera utk diorang2 ni sume mencecah ribuaan ringgit, ada sesetengah jurugambar profesional tu membawa barang2 mereka sehingga 30K atau lebih, semata2 untuk mendapatkan hasil gambar yang cantik untuk anda, jadi berapakah anda harus membayar jurugambar anda???

Itu jika sorang, jika 2 orang yang datang ke majlis anda? mana lagi nak letak diorang pnye kos eletrik untuk caj batry cmre,bayar rumah,kedai,hutang lain2 dan simpanan dihari tua????top up untuk call anda internet lagi, cukai lagi so sape yang nak tanggung jika harga diorang tu tak kene dengan kos2 yang dikeluarkan.

Jadi patot2 la kan nak letak harge tu, and bagi anda di luar kawasan liputan, kena lah paham jugak kos2 tambahan seperti minyak dan tempat tinggal. Jangan lah anda sumbat jurugambar anda supaya tido kat keta lak kan..hehehehehe sian n tak agagk2 namenyer tu diorang pon nak prvcy jugek….

Aku cakap macam ni bukan nak demand, tapi cuba lah pikir secara rasional, anda bakal pengantin tak kisah mencari pelamin,baju dan sebagainya beribu2 danhanya untuk menggunakan selama sehari dua, tapi sedar tak bahawasanya jurugambarlah yang membawa peranan penting pada hari bahgia anda, kenapa saya cakp macam ni????sebab dengan adanya jurugambar atau vdeo nilah yang membuktikan dan merakamkan detik2 manis di hari bahgia anda.

Jurugambarlah (also vdeographer) yang akan merakam segalanya pada hari itu, jadi tak nak lah cakap bnyak, nanti kang aku ni di cemuh, aku bercakap untuk semua bukan untuk diri aku sahaja. terimakasih……..

p/s:- maaf lah kalau ada yang terasa aku tak berniat untuk mengata kepada sesiapa, aku bercakap atas rumusan dari aku sendiri, so yang baik itu dari Allah dan yg buruk itu dtng dari diri aku…..

0 comments:

Post a Comment